18/4/17

Ο Χάρι Πότερ και η φιλoσοφική λίθος (1), της κ. J. K. Rowling


Θυμάμαι την πρώτη μου επαφή με τη σειρά βιβλίων του Χάρυ Πότερ: ήμουν φοιτήτρια στην Ξάνθη και δανειζόμουν τακτικά βιβλία από τη δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης. Εκεί, είχαν τη συνήθεια να βάζουν τις νέες κυκλοφορίες σε ένα τραπέζι ώστε να μπορείς να τις δεις εύκολα και αν δε θες κάτι καινούριο να πας στα ράφια με τις παλιότερες κυκλοφορίες. Πάω μια φορά και εγώ, βλέπω πολύχρωμα εξώφυλλα, πιάνω ένα από όλα και διαβάζω την περίληψη (που ειλικρινά μου φάνηκε ενδιαφέρουσα). Με πλησιάζει η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης και μου δίνει τα δύο πρώτα της σειράς και μου λέει ότι στο εξωτερικό γίνεται χαμός με αυτή τη σειρά και να πάρω τα δύο πρώτα μαζί τώρα που τα βρήκα γιατί δύσκολα θα τα ξαναβρώ. Ε, τα πήρα. Και πραγματικά, θυμάμαι ότι τα διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον και με ένα χαμόγελο συνεχώς.
Τώρα βέβαια η σειρά του Χάρυ Πότερ έχει γίνει πια "κλασική" και εγώ την έχω σπίτι μου ολόκληρη (την εφταλογία) αλλά δεν την έχω διαβάσει ποτέ. Ήρθε όμως η στιγμή που έψαχνα κάτι εύκολο και ανάλαφρο να διαβάσω οπότε έπιασα τον πρώτο τόμο. 
Η γραφή είναι απλή- ίσως μπορώ άνετα να τη χαρακτηρίσω απλοϊκή, αλλά και πάλι, πρόκειται για βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά 14 ετών και όχι σε γαϊδούρες στην ηλικία μου. Η ιστορία είναι πολύ γλυκιά, ακόμη και στα σημεία που έχει κάποια ένταση προσπαθεί να περάσει μηνύματα για την αξία της φιλίας και της αγάπης. Επίσης ο κόσμος που έχει δημιουργήσει είναι ίσως ο πιο ωραίος από όλους όσους έχω διαβάσει σε βιβλία πoυ απευθύνονται σε εφήβους.
Αυτά, δεν έχω κάτι περισσότερο να πω, πιστεύω ότι στα επόμενα βιβλία θα είναι καλύτερη και η γραφή.....
Φυσικά το συστήνω σε νεαρά άτομα, ας διαβάσουν το βιβλίο αντί να δουν την ταινία. Και εμείς οι μεγαλύτεροι ας το διαβάσουμε για χαλάρωση, είναι ένα όμορφο παραμυθάκι. 

Βαθμολογία: 6/10

Το οπισθόφυλλο του βιβλίου: 
Ο Χάρι Πότερ είναι ένα αξιαγάπητο μικρό αγόρι που η μοίρα του επιφυλάσσει μια ζωή διαφορετική από των άλλων παιδιών της ηλικίας του. Χάνει τους γονείς του και αναγκάζεται να μείνει με το θείο, τη θεία του και τον κακομαθημένο ξάδελφό του. Καθώς τα χρόνια περνούν και ο Χάρι συνεχίζει να υποφέρει κοντά στους συγγενείς του, λαμβάνει μια επιστολή, με την οποία τον καλούν να παρουσιαστεί στη Σχολή Χόγκουαρτς, μια σχολή αλλιώτικη από τις άλλες, σ’ έναν κόσμο αλλιώτικο. Έτσι, αρχίζουν οι περιπέτειες του μικρού Χάρι. Μαζί του, παρακολουθούμε κι εμείς μαθήματα ασυνήθιστα, διασκεδαστικά παιχνίδια, πολύτιμες σχέσεις φιλίας και αλληλοϋποστήριξης, καθώς ο Χάρι προσπαθεί να προστατέψει τον κόσμο από τον κίνδυνο που τον απειλεί. Η Αγγλίδα συγγραφέας μάς χαρίζει ένα ευφάνταστο, ξεκαρδιστικό, απολαυστικό, αστείο, πρωτότυπο βιβλίο για όλες τις ηλικίες. Μεγάλοι και μικροί θα μαγευτούν από τις περιπέτειες του Χάρι Πότερ. Οι διάλογοι είναι έξυπνοι και διασκεδαστικοί, οι ήρωες κατεργάρηδες αλλά αξιαγάπητοι. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό βιβλίο που θα λατρέψουν όλοι οι αναγνώστες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου